[pc110] Re: BreezeNet card on PC110

John Markus Bjorndalen (johnm nospam at cs.uit.no)
22 Oct 1999 12:55:54 +0200

Tomas Olaj <tomaso nospam at mimer.sleipner.hiof.no> writes:

> Wireless network adapters:
>
> [netwave_cs driver] [x86]
> Breezenet SA-PX
> Xircom CreditCard Netwave
>
> Hmm... so there are allready some Norwegian hackers maintaining the driver
> source. :) Hva er status?

Jeg kjenner desverre ikke til Breezekortene, så jeg vet ikke hvilke som
eventuelt vil være kompatibel med netwave_cs.

SA-PX ser ved første øyekast ut til å være det gamle Xircom CreditCard
Netwave som er kjøpt opp og "rebrandet" enda en gang (jeg har bare
tatt en _veldig_ rask kikk). Hvis du har et slikt kort kan det hende
det virker med netwave_cs driveren. Netwavekortene gikk bare på 1Mbit.

Når Netwave gikk over til 2Mbit og høyere (netwave plus) forandret de
API'en til kortet. SA-PC ligner litt på et netwave plus, så det er mulig
det vil virke med asplus-driveren under.

Hvis du har lyst til å prøve asplus-driveren fant jeg denne linken
i pcmcia-cs-3.0.14/SUPPORTED.CARDS:

[asplus_cs driver]
Netwave AirSurfer Plus wireless network adapter
http://ipoint.vlsi.uiuc.edu/wireless/asplus.html
(Jay Moorman <jrmoorma nospam at uiuc.edu>)